The Nameless City
Narrative-driven first person horror adventure inspired by Lovecraft's short novel "The Nameless City" (1921). Explore the ruins of a city that some say they are older than humanity itself. While you delve deeper into the ancient buildings, reality and visions blend into an indistinct haze. “There were myriads of good reasons for shunning the nameless city, one for each strange tale passed from generation to generation. Tales averted people from entering the city, even from getting closer to its walls, and legends say that it was older than the eldest of the pyramids; few say it was older than humanity itself. But there was no legend so old as to give it a name.” The game has some light puzzle elements, but the main focus of the game is exploring the ruins of the ancient city. You can save your progress and continue later, but it's recommended to play it in one sitting.