South of the Circle
South of the Circle is an emotional narrative experience with a deep multi-layered cinematic story. The main plot asks questions about the consequences of paths taken in life and how they have influenced our career and true love through the lens of the past and the future. You play Peter, a Cambridge academic who crashlands in Cold War Antarctica. As he searches for help, his past unwinds before him, revealing how the pressures of power and his own aspirations have led him into this crisis he must somehow escape. A love story between him and fellow academic Clara develops, and Peter learns the weight of all the things he has promised. Like memories from childhood, some promises stay with us forever. Masterfully executed cinematic feel Created by BAFTA winners State of Play, the game’s beautiful aesthetic and nuanced writing underlines its sweeping cinematic scope, further enhanced by actors drawn from “Bohemian Rhapsody” (Gwilym Lee), “The Woman in White” (Olivia Vinall), “The Crown” (Richard Goulding), “Game of Thrones” (Anton Lesser), “Chernobyl” (Adrian Rawlins) and “Downton Abbey” (Michael Fox).