Wartales - The Pits
Dive into Danger Dive into the black markets where the wealthiest brigands in the Five Kingdoms hold secret battles. Engage in intense battles in this combat-focused content, designed to test your strategic and tactical skills. Will you be brave enough to face this challenge? Fight for reputation, lucrative rewards and exclusive items in these clandestine arenas. Prepare for 25 meticulously designed tactical battles that will test your mastery of Wartales. These black markets are not just battlegrounds, they're your gateway to wealth and prestige. Master the Pits Prove your worth in five uniquely themed Pits located around the world, each offering five fully-designed battles. Devise the winning strategy while adapting to new traps, enemies, and the unforgiving dangers of each environment. From spreading fire, poisonous clouds, lightning strikes, spinning blades, to complete darkness. These battles are unlike any you've encountered before, requiring you to find the optimal strategy for each fight by tailoring your equipment and troop to the threats you face. Once you've completed a battle, master the harder mode, a more challenging version that tweaks the rules, pushing your tactical skills to the limit! Enhance your Arsenal Triumph brings more than glory. Each victory increases your troop’s reputation and infamy, allowing you to unlock better weapons, consumables, and recipes from the black market. Master all five battles in a Pit to earn a legendary helmet and complete both modes to receive a unique reward, a testament to your prowess. Enhance your capabilities and showcase your progress in this thrilling strategic adventure!