Gallipoli - Light Horse Pack
Inspired by the men of the Australian Light Horse, the ‘Light Horse’ pack introduces new uniforms, headwear, and equipment options for the ANZAC forces. As part of the Australian Imperial Force (AIF), the mounted infantry of the Light Horse served both on horseback and on foot in numerous battles across the Gallipoli peninsula and the Middle East. The iconic 1st Division tunic is depicted with its divisional arm patches and Light Horse metal epaulette badge, and cavalry breeches. Stohwasser-style gaiters worn by the Light Horse are also included with this pack, including a variant with spurs. In addition, a version of the famous 'Greyback' shirt is included with rolled sleeves. Two distinctive versions of the slouch hat, famously adorned with emu feathers, are made available. Two variants of the Pattern 1903 webbing used by the Light Horse are also available, including the higher-capacity cavalry pattern bandolier. A new character body variant, 'William', is included too. A grizzled veteran of previous conflicts. Accessible by all factions, and in keeping with the stylish allure of the cavalry throughout the centuries, two moustaches are included. A thin ‘Pencil’ style moustache and the impressive whiskers of Australian Light Horse General Harry Chauvel. As well as a new pipe and a half-smoked cigarette. The 'Light Horse' pack contains: 1x Face for British and ANZAC soldiers. 2x Moustaches for all factions - A ‘pencil’ moustache and the ‘Chauvel’. 2x Facial Accessories for all factions - A smoking pipe and a half-smoked cigarette. 2x Headgear for ANZAC soldiers - The Australian Light Horse slouch hat - one with a chin strap and the other slanted. 2x Equipment options for British and ANZAC soldiers - The ‘full’ and ‘minimal’ Australian Light Horse Pattern 03 webbing. 2x Upper Clothing for British and ANZAC soldiers - The Australian Light Horse tunic and the Greyback shirt with rolled sleeves. 2x Lower Clothing for British and ANZAC soldiers - Cavalry breeches and Stohwasser-style gaiters.