Police Simulator: Patrol Officers: Fast Pursuit Vehicle
The Fast Pursuit Vehicle (FPV) is the ideal police vehicle for high-speed pursuits. Thanks to its Launch Control and great handling, this vehicle accelerates from standstill faster than any other vehicle. This unique feature can only be activated when stationary, and allows the car to accelerate from 0–60 mph in 4 seconds. Braking or abrupt steering deactivates the system for driver safety. Launch Control unleashes the car’s full potential by interfacing with the car’s engine management system to carefully manage the engine power, torque, and traction to maximize grip and prevent wheel spin. This makes it a great addition to your vehicle fleet. This DLC contains a new patrol car: the FPV The FPV is equipped with Launch Control and features a sleek design. Accelerate from 0 to 60 mph in 4 seconds with Launch Control.