Hunt: Showdown 1896 - Spirit of Nian
This DLC contains two Hunters, one Weapon, and two Tools: - North Star (Hunter) - The Sovereign (Hunter) - Sniper's Gift (Officer Carbine Deadeye) - Dragon's Song (Blank Fire Decoys) - Fire Monkey (Fusees) - North Star (Avatar) - The Sovereign (Avatar) Hunt’s two newest Legendary Hunters have travelled a long way to get to Louisiana – and they’ve brought a new Legendary Nagant, Blank Fire Decoys, and Fusees along with them to aid us all in the fight against the creatures that lurk in the bayou. Many think the monster is only a legend. Many think the fight is only a symbol. But each Spring, Nian marks the turning of the year by coming out to hunt, devouring livestock and shredding human flesh between its murderous teeth. Spring is approaching again, and as local Hunters will tell you, Nian is no symbol; Nian is a symptom – of the Sculptor’s influence – and an enemy against which many Chinese Hunters cut their teeth and learn their trade. After facing Nian year after year with brutal, bloody success, these two Legendary Hunters immigrated to the United States in late 1895, in spite of the Geary Act, with help from both Trevors and Huff. Their skills would prove invaluable in the fight against the corruption in Louisiana, as well as the weapons and tools they brought with them. In 1896, the Chinese New Year would begin on the 13th: a bad omen for what would happen that year in Louisiana.