Warhammer 40,000: Darktide - Hive Scum Class
Become the Worst of the Worst. The Hive Scum comes screaming from the depths of the hive, sowing destruction and mayhem in their wake. These dangerous cartel fixers represent the criminal powers that some say truly run Tertium. Cranked for mayhem The Hive Scum’s access to concoctions of a more dubious origin is shown in their signature customizable Stimm. Pick your own personal chemical mix, balancing bonuses to tear up enemies. Then break out your toxin kit: drench your saw in toxic coatings and control the streets with lingering Chem Bombs that set foes up for the kill. Frenzied Gameplay & Dual-Wielding These gunslingers and bladesmiths have a nifty trick up their sleeves. For the first time in Darktide, a class brings true dual‑wield expertise. Twin‑wield pistols to overwhelm enemies with firepower, and dual-wielding shivs to make you an efficient killer when the fighting gets close. The Hive Scum is an expert in makeshift weaponry: from crude shivs, brutal crowbars to saws for bone‑shredding close work. Spray and pray from afar with your dual autopistols and stub pistols; pour lead, break ranks, don’t stick around. Claim Tertium on your terms Unleash your playstyle with the Hive Scum talent tree: become a hyper‑aggressive hybrid fighter; specialize in ranged firepower with explosives and toxins; dart in and bail before the heretics fight back as a glass‑jawed bruiser - or carve your own path anywhere in between. No matter your approach, you’ll have brutal abilities at your disposal: tear through enemies with your abilities, control the streets by blinding your enemies with Blind Grenades, or drop elites and monsters in a single blast with a devastating missile launcher. Make them cower Tell your story through reimagined full‑body tattoos, gritty hairstyles, and the first-ever face paints. Choose from six distinct voice sets across three personalities so your Hive Scum doesn’t just look the part: they own it. Command respect, and make the streets of Atoma remember your name.