Crusader Kings III: All Under Heaven
Claim the Mandate of Heaven The world of Crusader Kings III is expanding. In All Under Heaven – the game’s fourth Major Expansion – the map extends to Asia to include the rich and storied lands of China, Japan, and Southeast Asia. Lead legendary warrior houses, manage vast empires and navigate intricate power struggles in this vibrant region filled with history, culture and innovation. Whether you aim to unify Japan under your house, claim the Mandate of Heaven in China, or thrive as a God-King in Southeast Asia, All Under Heaven expands the boundaries of Crusader Kings III on a monumental scale. Key Features - China: The Mandate of Heaven - Ascend to the highest tier of power with the new Hegemony title, reigning supreme over all empires in the Chinese region. - Navigate the Dynastic Cycle, a living system of stability and chaos. Exploit periods of instability to rise to power and reshape the political landscape. - Explore the Celestial government system, unique to China. Earn Merit through deeds or the Imperial Examinations, gaining favor and influence. - Manage the Imperial Treasury to fund Great Projects, defend against disasters, or expand your influence with statecraft and might. - Japan: Rise of the Shogunate - Take control of a Japanese House and forge your destiny. Rise through the intricate courtly system to become a mighty Shogun or Kampaku regent. - Strengthen your position through alliances, intrigue, and ritual, or unite the Houses through the strength of your samurai armies; which path you take is for you to decide. - Lead the Imperial Yamato House to restore power to the Emperor, ushering in an age of imperial grandeur. - Experience the rich cultural traditions of Japan, where honor and scandal intertwine, shaping the lives of lords and vassals alike. - Southeast Asia: God-Kings and Temple Empires - Rule as a Devaraja with the Mandala Government, uniting tributaries into vast, temple-centered empires. - Choose what type of deity you want to be by selecting a Devaraja Aspect that grows in strength if you live up to its promise. - Pay tribute to the God King by performing Tributary Missions as a Tributary ruler, increasing favor with your subjects. Or become a God King yourself! - Explore the Silk Road, new Bookmarks and Flavor - Thrive along the expansive Silk Road, as wealth and innovation trace their way across a continent. - New historical starting bookmarks bring fresh perspectives and historical challenges. Play as iconic characters from the past or forge your unique path. - Immerse yourself in Asia's cultural, artistic, and historical nuances with new throne rooms, events, and traditions.