Hunt: Showdown 1896 - Cry of the Caged Bird
This DLC contains one Hunter, two Weapon Skins, and one Consumable Skin: - Lilith (Hunter) - Nightjar’s Swoop (Krag) - Seabird’s Dive (New Army) - Owl’s Wisdom (Stamina Shot) All DLC Hunters and equipment are Legendary. For years, Lilith didn’t see the dark rituals of the cult that raised her as a choice. She’d been born into the community, named by it. As she grew into an unearthly beauty, she was instructed to use her pretty face to bring in newcomers for membership—or sacrifice. But however much she helped the Leaders, she was never given the power that those sacrifices supposedly granted. One day, she disobeyed instructions. As punishment, the Leaders killed her friend: an owl with a damaged wing that she’d brought home and kept in a golden cage. Enraged, Lilith fought back, killing one of the Leaders and fleeing from the compound. She knew she’d committed an unforgivable sin and could never return. But she no longer wanted to. Emerging into the world with nothing and no one, she murdered and stole with no regard for others, desperate to carve a life full of things she’d chosen for herself. It didn’t last long before she was caught and taken before the Pale Judge. She waited before his bench, sure that her punishment would be another imprisonment. Instead, the Pale Judge consulted his tarot cards and revealed the Devil, reversed: a card foretelling a return to control. The Judge pardoned Lilith on one condition: She would help him catch lawbreakers until the scales of justice were in balance again. She fell in with him and his right-hand man, the bounty hunter called Silver Spur, and the three roamed DeSalle in search of justice. Truthfully, Lilith didn’t care about righteousness or redemption. Lilith only cared about getting to live outside the cage, flying free, talons out. When her debt to the Pale Judge is repaid, she means to go back to her old community and show them they should’ve killed her instead of her bird, while they had the chance. Until then, she tears through every Hunter that stands in her way.