Way of the Hunter - Aurora Shores
As a fresh graduate of the Wildlife Trooper School, your job is to protect the natural resources of Aurora Shores. Explore untouched nature with rich populations of wild animals, such as Kodiak bears, Roosevelt elk, Wood bison, and many more. Use a broad selection of firearms and hunting equipment to get the top trophies and enjoy the open-world habitats ranging from green grasslands to lush rainforests, to sky-scraping mountain tops. When most people think of Alaska, they think of short days and cold nights. Despite the rough winter climate, Aurora Shores is also a place of warmth. Regardless of the season, the idyllic beauty of Aurora Shore's natural habitats will inspire and astound you. From the highest peaks of the Nianuk Rise to the mighty Aivuk Rainforest, Alaska has something to offer everyone. Home to a variety of native ethnicities and nearly two dozen local languages, Aurora Shores’ diversity is a national treasure. This all is Aurora shores, a hunting grounds unlike any other in the world. The grasslands of Aurora Shores are full of life and wonder. Gray wolves and red foxes, surf scoters and wild ducks, even Alaska’s own moose… Here any hunter can find prey worth their shot. Aurora shores's incredible diversity is fully present here in the highlands. Hunters will not only be challenged by fierce weather conditions but by an array of rare prey, such as Roosevelt elk and wood bison, waiting to be found by both seasoned hunters and vicious predators alike. These mountain ranges are known to be among the highest in the world, challenging the Himalayas and the Andes. Mountain goats as well as barren-ground caribou find sanctuary among these beautiful yet dangerous peaks. This rainforest island a sight to behold. Sitka deer can be found here, and as if that wasn’t enough, you could lose yourself in the woods and find yourself up close and personal with a Kodiak bear. So proceed with caution, hunter. This DLC is also part of the Map Pack 1 and the Elite Edition.