Age of Empires II: DE - The Last Chieftains
Venture into medieval South America, where history and folklore collide in epic campaigns, diverse civilizations, riveting narratives, and endless intrigue. 3 New Civilizations Blaze a trail across tall mountains, thick jungles, and vibrant landscapes as you command the Mapuche, Muisca, and Tupi, each with unique units, technologies, and stunning new architecture. Mapuche – Featuring the Kona, a melee cavalryman that deals extra damage to wounded foes, and the Bolas Rider, a ranged cavalryman whose attacks slow enemy movement. Muisca – Hailing from the Colombian Andes, the Muisca deploy the Guecha Warrior, a javelineer whose death heals nearby allies, and the Temple Guard, a heavy infantryman that attacks faster the longer it fights. Tupi – Masters of the Brazilian jungle, the Tupi utilize the Blackwood Archer, a ranged unit that trains in pairs, and the Ibirapema Warrior, a heavy infantryman with powerful area damage. Built for Ranked Multiplayer All three unique civilizations are designed and ready for ranked play. With familiar tech trees and intuitive design, the Mapuche, Muisca, and Tupi slide seamlessly into ranked and multiplayer, offering fresh strategies and unique ways to compete and claim victory! Lead 3 New Campaigns Embark on three new campaigns and rewrite the story of medieval South America: fight for freedom as a young Mapuche warrior, balance love and loyalty in a Muisca struggle for El Dorado, and outwit rival tribes as a Tupi chieftain playing Europeans against each other to reclaim your homeland. Shape each story with impactful choices, earn the loyalty of allied tribes, and train heroic units with game-changing auras, all while marveling at new flora, fauna, and other atmospheric visuals that will fully immerse you in medieval South America.