Solasta: Crown of the Magister - Lost Valley
A Forgotten Valley: Not all Manacalon lords heeded the call to arms when the Rift opened – some chose to stay behind to protect imperial secrets, some others simply wanted to save their own skin. What none expected however was the sheer magnitude of the Cataclysm. Even small isolated enclaves were left in tatters and yet somehow, someway, the old Manacalon ways survived in the Valley of the Dominion. Forgotten by all, the rare visitors only stumbled upon it by accident… and have never been able to leave. The Lost Valley DLC is a brand new level 1 to 12 campaign that will take your party into the lands of the Dominion. This remote place long forgotten by all is ruled with an iron fist by the tyrant Orenetis, but the arrival of your adventurers will light a fuse under this political powder keg. This adventure features: - A replayable non linear story, as you are the one deciding which faction to side with in order to escape the Valley - New foes to face, with iconic monsters such as Giants, Hags and Golems who will try to turn your party into mush - New subclasses, one for each of the nine existing classes in Solasta - Play Lost Valley co-op with up to 4 players, as we just rolled out Solasta's free online co-op update that allows everyone to play the original campaign as well as Custom Dungeon Maker map in multiplayer! New Subclasses: - The Commander, Fighters who can bolster their allies both offensively and defensively in the middle of combat. - The Hoodlum, Rogues who rely on intimidation and brute force to get what they want. - The Oath of Judgment, held by Paladins who seek to purge corruption and deliver justice wherever they go. - The Mischief Domain, granted to Clerics of Misaye who always seem blessed with good luck. - The Court Mage, elite Wizards who are masters at protecting others with their arcane powers. - The Swift Blade, silent and deadly Rangers whose purpose is to assassinate high priority targets. - The Haunted Soul, Sorcerers with symbiotic relationships to malevolent spirits, granting them horrifying magic. - The Path of Claw (Primal Calling DLC required), Barbarians with powerful dragon-like abilities. - The Circle of Balance (Primal Calling DLC required), Druids who are adept at both granting life and taking it away. New Dungeon Maker content: - Five new environments: Jungle (outdoor), Swamp (outdoor), Valley Palace (indoor), Valley City (outdoor), Secret Complex (indoor) - New monsters: Monsters from Lost Valley will be available to use in the Dungeon Maker - [FREE] New Quest System: Add quests to your Custom Adventures to give players specific objectives and reward them with experience and items! - [FREE] New Dialog System: Give your Custom Adventures more charm and lore by adding multi-choice dialogs with NPCs! - [FREE] New Custom Loot Table System: Create your own loot tables for chests and monsters to control what the players get!