Please note: For the full experience, we recommend you own WCML: Preston - Carlisle which is available separately. The Class 86 entered service in the mid-1960s to run on the newly electrified West Coast Main Line. Unlike the newer Class 87, the 86’s maximum speed of 100mph is due to having less horsepower. Other differences from the 87 include the plated-over Headcode box and the distinctive triple windscreen. In Train Sim World, the Class 86/2 provides a wealth of additional variety for WCML: Preston - Carlisle. The 86 and brand-new Mk2F coaches substitute into cross-country services, as does the new Mk1 RMB for all your British Rail buffet needs; sandwich anyone? Take the 86 for a spin across a set of 5 new scenarios or put it through its paces with Free Roam on any route! Combine the new Mk2Fs and Mk1 RMB Buffet Car with your train collection in Formation Designer for custom rail excursions.