The Poison Wind Globadier
This Hired Sword is a new Hero-type unit that can be recruited to further customize your roster. The Poison Wind Globadier is available for the Skaven and the Cult of the Possessed Warbands. Clanrats trained to use the devious weapons of Clan Skryre, Globadiers are sold as warriors to warbands by the Warlock-Engineers. The warpstone gas in the globes can kill or cripple enemies, or prevent wizards from casting spells. Other alchemical gases can strengthen or even heal those exposed to them. These sneaky ratmen even fabricate bombs disguised as wyrdstone to maim the unwary.