The City Classic
The streets of the City are open once again! Experience this iconic expansion with updated artwork, 3D characters to play as and much more in Talisman: Digital 5th Edition. Originally released for Talisman: 4th Edition in 2013, The City Expansion is consistently one of the most highly-rated and revered expansions among 4th Edition players, to this day. In Talisman: Digital 5th Edition - The City Classic, we’ve taken this iconic expansion and updated it from the ground-up to fit within the 5th Edition ruleset and style. With refreshed artwork, updated card rules and new cards to use in the Deck Editor, there’s something for new and veteran Talisman players alike when you step into The City again! The City adds a new corner to the Talisman: Digital 5th Edition board, allowing players to explore the dangerous streets and back-alleys of the City, if they dare! From amazing places to spend your hard earned gold like magical emporiums and apothecaries, to less savoury places like the jail and the Rogue’s Guild, you never know what you’ll stumble across. Look forward to seeing your favourite City cards lovingly rendered in the 5th Edition style, with over 80 iconic adventure cards included in The City Classic. Also included in this expansion are 18 Wanted Poster Cards, 8 Stables Cards, 16 Potion Cards, 12 Armoury Cards, 12 Pet Cards and 16 Magic Emporium cards! With all these new cards and decks, expect your Talisman: Digital 5th Edition experience to be much more varied than it ever was before!