Stellaris: Shadows of the Shroud
Delve in the Shroud. End the cycle. The Psionic Plane is vast and full of perils. Shadows of the Shroud is the ultimate expansion for those who seek to master the unknown behind the veil, offering a complete overhaul of the Psionic Ascension Path. Moral actions, patron allegiances, and the ever-present risk of total annihilation will now shape your connection to the entities that live on the other side. The Machine Age redefined the Synthetic and Cybernetic ascension. BioGenesis reshapes the Biological ascension. Shadows of the Shroud completes the trilogy with a comprehensive remaster of the Psionic Ascension in Stellaris. Key Features: Carve your path into the Shroud - Breaching the Shroud unfolds as a three-stage situation, where your decisions will determine your empire’s spiritual destiny and determine your attunement to specific Patrons in the Shroud. - After you breach into the Shroud, you will have access to a new Shroud Panel, where you can visually analyze your attunement to the Shroud. The more you attune to specific Patrons, the more benefits and bonuses you will unlock. End of the Cycle Revamped - Powers, knowledge, and wealth beyond measure are yours for the taking - and you already know the cost. However, you can delay the inevitable and acquire even more benefits from this unfathomable pact.* Psionic Auras - Your Empire’s Shroud Attunement will manifest across space, influencing your systems. And your friends. And your enemies. Unless the Mindwarden Enclave will curtail your power. Stellaris: Shadows of the Shroud will also feature New Origins, Civics, Government types, events, portraits, ships… and more! *The End of the Cycle will remain available to players who own Utopia. Shadows of the Shroud will also grant access to this feature (in case you do not own Utopia) and exclusive new content that expands it.