In Nemesis the player will be able to determine the fate of a destabilizing galaxy. Adding espionage tools, a path to power as the Galactic Custodian to combat endgame crises - or the Menace option to BECOME the endgame crisis - Nemesis gives you the most powerful tools ever available in Stellaris. Nemesis includes: Become the Crisis: You are the fire that spreads across the galaxy, threatening its very existence. If the rest of the galaxy can’t stop you in time, you can unleash enough power to end all of existence! Galactic Custodian: It’s up to you to campaign for the Galactic Community to declare you a Custodian, granting you emergency powers to combat the Crisis. When the crisis is defeated you may choose to relinquish your powers...or keep them, and form a new Galactic Imperium. Espionage: Use new tools to spy on your enemies (or friends). Deploy Envoys to lead covert Operations and counterintelligence behind enemy borders. New Ship Set. New Music tracks.