SpellForce: Conquest of EO - Children of Nor
Stars align, shadows rise The realm of Eo trembles once more as shadows stir and stars align. A new power rises from the dark corners of the world – the enigmatic Dark Elves – bringing cunning, precision, and ruthless ambition to the battlefield. But that’s not all—this DLC also introduces a powerful new crafting archetype: the Astromancer. As an Astromancer, you’ll master the arcane art of constellation crafting. Harvest and infuse magical gems with cosmic energies, then use them to forge intricate star maps that bend the forces of fate to your will. These celestial constructs offer powerful bonuses, alter the very fabric of the world and unlock hidden truths scattered across the stars. Send out your stargazing minions across the realm to discover new constellations and use the astral powers they grant. With a total of 8 new units, the Dark Elves enter the stage and bring fresh tactical options with their affinity to poisons and summoning helpers. Thriving under the moon's light, this faction brings powerful Raptor Riders, Witches, Blademasters and Warlocks to the battle but also some with special overland map abilities like the infamous Infiltrators. Amongst these developments a new Circle Mage weaves shadow and subterfuge into conquest: Zahaar the Snake has infiltrated the courts and armies of Fiara. Will you fall to his guile or triumph against his machinations? New Faction: The Dark Elves – Stealthy, strategic, and merciless, the children of the renegade Guardian Nor plan to make all of Fiara their own. New Archetype: The Astromancer – Craft constellations and infuse magical gems to enhance your armies or your realm and even manipulate destiny. Fresh Adventures and Challenges – Uncover new quests. Help the children of Nor or defend all of Fiara from their machinations. New Antagonist: Zahaar, the Snake, master of poisons threatens your path to greatness New Moon Phases – the world changes with the waxing and waning of the Moon, opening up new avenues of gameplay. New Items and Resources – Craft new items and discover recipes with new resources like true Moonsilver. New units and monsters: Command the creatures of the moon or fall prey to their fury.