METAL GEAR ONLINE EXPANSION PACK "CLOAKED IN SILENCE"
‘Cloaked in Silence’ is new downloadable content adding three new maps and a new multiplayer character Quiet to the online experience: CORAL COMPLEX: A dedicated Mother Base environment, allowing players to access tall towers, use storage containers and other internal areas as cover for tactical advantage. Coral Complex mixes open areas and a myriad of hiding opportunities. RUST PALACE: Set within Afghanistan, the Rust Palace is a large multi-level building. The skeletal nature of the decrepit ruin means that cover is scarce, and the internal areas are rich in dusty rooms and high-up sniping positions. AZURE MOUNTAIN: An outdoor plain under Africa’s baking sky. A small cluster of buildings offers scant cover, with only derelict walls and occasional scrubland surrounding the massive rock known locally as the Cradle of Spirits. Quiet, a buddy character within METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN. A legendary sniper who can fire a rifle with excellent accuracy, Quiet’s movement speed is extremely fast and allows unique jumping abilities over high steps where normally a player would need to climb a ladder. She can also temporarily cloak while sprinting to activate a boost in movement speed.