Bahrain International Circuit, also known as the Sakhir International Circuit, is an ultra-modern track that hosts some of the biggest motorsport competitions. It is known for the series of short straights and slow bends that make up its total length of 5.412km, which put the emphasis on precision when entering the bends and changes of pace rather than pure speed.