Warhammer 40,000: Darktide - Arbites Class
You are justice. The Adeptus Arbites enforce the Lex Imperialis – the Imperial Law. Utterly unforgiving, they persecute heretics and traitors throughout the Emperor’s realm. As an Arbitrator, you are a warrior of the Emperor’s justice, prosecuting crimes against the Imperium with disciplined zeal. Restore order to Tertium with your Cyber-Mastiff and a devastating array of new weaponry. Command your Cyber-Mastiff A relentless, cybernetically-engineered hound, your R-VR is never far from your side. Direct your vicious kill-dog to take down enemies, disable priority targets and provide critical support to your strike team. This is no pet - it’s a fearsome weapon. Your judgment. How will you enforce it? Craft your unique Arbitrator by mixing freely between 80+ talent nodes or choose one of the three distinct combat styles found in Darktide’s branching talent trees. The Arbitrator’s commanding presence hits the battlefield with a shock. Barking orders and laying down withering suppressing fire, they control crowds before moving in for the killing blow. They bring new technology in the form of the Nuncio Aquila, anti-grav vox platforms that amplify their commands, overwhelming their weak-willed opponents. Exact punishment with extreme prejudice Clad in their iconic carapace armour and wielding potent weapons of oppression, the Arbitrators strike with prodigious force. Muscle forwards with reinforced Assault Shields and a choice of Dominator Maul or Arbites Shotpistol - Darktide’s first defense/range combo. For tougher targets, the Arbites Shotgun packs a unique punch with its Special Issue ammunition. Sanction wears many faces Though they consider the Lex Imperialis to be a singular truth, no two enforcers are alike. Customise your Arbitrator, choose from six voices across three personalities, cosmetics for your Cyber-Mastiff, character, and weapons.