Kala
Determined to solve the secret of the monster's DNA, Dr. Kala Kapur came to Shear for live samples and spliced them with her own genome. Now she knows how the monsters evolve, and is slowly becoming something other than human. Something able to control the monsters' abilities, and use them in battle.