Hunt: Showdown - Shrine Maiden's Hell
As of update 1.15, the Legendary Utsusemi (Katana) is now included in the DLC package. Everyone who has purchased the DLC before the 1.15 release will receive the Katana automatically. This DLC contains one Legendary Hunter, two Legendary Weapons and one Legendary Tool: - The Miko (Hunter) - Ochita Mozu (Hunting Bow) - Utsusemi (Katana) - Shinbatsu (Throwing Knives). Chisato Ryoko pressed her ear to the shrine bell to hear it sing of omens to come: plagues of beetles and frogs, crippling winters, a priest breaking their foot between cobbled stones. She clung to the bell the night the shrine burned, her family run off, the priests pushed from cliffs. But Ryoko remained. She alone witnessed the ronin who appeared and cut down each desecrator. The ronin pulled Ryoko from the temple bell, pressed her ear to a sword, and abandoned her. She could hear a melody in the blade—it sang louder than the bell. Ryoko cared for the shrine’s ruin, polishing the cinder ribs of torii gates, but the katana’s hum turned more brutal—hypnotic, even—until one day she left to silence whatever made it sing. Entranced, she endured three trials: She crossed a lake frozen with a thousand peering birds. A single glance would lock her soul inside their stilled wings. She navigated ravines of a thousand bones, crawling with a thirst for things beyond water. At last, that which made the blade sing appeared—a crane with a corruption of cicadas spooled from its infested, wounded lungs. The crane lanced her jaw with its bill and prayed. “Rejoice, for each new hole is one more place for light to shine through.” Ryoko broke the crane’s neck. The trees fell silent, and the trance ended. She ventured to the edge of the sea and listened to her blade once more. A new song hummed from the other side of the sunrise, where the water turned black and the hearts of damned men begged for holes and light.