Warhammer 40,000: Rogue Trader - The Infinite Museion
“The Infinite Museion” is the third story expansion for Warhammer 40,000: Rogue Trader, drawing you into the iconic vault of Trazyn the Infinite. Pursue rare artefacts, enhance yourself with augmentations, and choose whether to serve the designs of one of the galaxy’s most infamous collectors or oppose him. Explore the Vault: Follow a trail of hidden agendas and unsettling discoveries that gradually reveal a larger mystery spanning the Koronus Expanse. What at first seems like a series of isolated expeditions soon sheds new light on the past of the von Valancius dynasty. As you uncover the truth about your ancestors, your strange ally, and the artefacts you recover, you will be drawn into a fateful encounter with Trazyn the Infinite and forced to make a choice that could reshape your destiny. A new companion: A devout servant of the Omnissiah and Tech-Priest Manipulus with a shadowed past. A capable support specialist with unique buffs and technological abilities, he brings both battlefield utility and narrative tension to your retinue. The deeper you delve into his story, the more you must decide whether his loyalty can truly be trusted. New augmentation mechanics: Unlock a new augmentation system, allowing you to replace your damaged flesh with bionics. Improve resilience, alter tactical options, and experiment with increasingly dangerous modifications. As the story progresses, even more esoteric bionics become available. Meet Trazyn the Infinite: Trazyn the Infinite, the ancient Necron collector whose schemes span worlds, centuries, and civilisations, is no ordinary foe. With subtlety and cunning, he manipulates events from the shadows, treating people, battles, and entire histories as pieces in his collection. Whether you bargain with him, resist him, or attempt to outwit him, the encounter will leave its mark on you and your story.