Cult of the Lamb - Woolhaven
NOTE: The content of this expansion is only accessible near completion of the base game. Winter descends, and a long-silenced deity stirs beneath the snow. Yngya, the forgotten God of the lambs, summons you to restore the flock and reclaim what time has erased. But as you breathe life into what long passed, a creeping Rot awakens, spreading corruption through the sacred mountain the lambs once called home… Not all who tread this peak come seeking redemption. Upon the frozen summit, a wolf prowls — his pack hungers for war with the covetous Gods. Deep within the hidden caverns, a shadowy figure waits, blade honed and patience fraying. Restless spirits drift along the ridges, each bound by former sins. The past was buried for good reason — will you unearth it, or will it consume you? That which was sacred now rots, and nothing is as it seems. Last of the lambs, Woolhaven’s fate rests in your hooves. Discover Woolhaven Return the lost souls of Woolhaven to their spiritual home and learn the long-forgotten history of lambkind. Rebuild the fallen town to its former glory and reclaim the mountain to restore Yngya’s depleted power, but beware; there is always a price to be paid. Survive the Winter Endure harsh blizzards and freezing temperatures that threaten your Cult’s survival. Build new structures to keep your Cult warm and protect your Followers from frostbite and famine. Explore The Mountain Venture into a new realm battered by bitter storms, crawling with creatures corrupted with the Rot lurking beneath the snow. Battle through two vast new dungeons, where the echoes of the past refuse to rest. Every soul redeemed on the mountain defiles it further, threatening all of The Lands of the Old Faith. Can you undo the sins of the past? Take up Ranching Unlock ranching and breed rare animals that provide wool, warmth and when desperate, precious meat. Tame, ride and let your Followers care for these majestic creatures.