Warhammer 40,000: Darktide - Skitarii Class
Wrath of the Machine God The Adeptus Mechanicus will not see the secrets of Hive Tertium fall into the hands of heretics, the Skitarii Alpha Primus are elite operatives devoted to serving the will of the Omnissiah. They will annihilate all who stand in their way. Divine Mechanisms of War The Skitarii are zealously devoted to the Machine God and are equipped with sacred instruments of precision and destruction to guarantee that every shot finds its mark. Their core power systems fuel a wide array of combat abilities, each accessible at different levels and growing in strength as more core power is allocated to them. Accompanying them is the adaptable las-pistol wielding servo skull, which not only engages enemy targets but can also be instructed to execute data interrogation protocols. Further upgrades to the Blitz ability unlock additional servo skulls, each fitted with specialised functions to expand and reinforce the Skitarii’s lethality against heresy. The Flesh is Weak, The Metal is Strong The Skitarii Alpha Primus are special operatives, favoured soldiers of the Machine God, blessed with mental and physical augmentations beyond those of their fellow Skitarii. Their non-linear talent tree enables unprecedented levels of build customisation. Whether you envision your Skitarii as a ruthless long-range assassin with deadly aim, a frenzied servant of the Omnissiah carving through flesh with a Transonic blade, or a walking storm of living electricity - all who behold you will cower. Constructed For War Though bound by the doctrines of the Adeptus Mechanicus, no two Skitarii are identical. Construct your Skitarii choosing material types, augment patterns and Forge World of origin. Choose from four distinct voice sets and then adjust the voice modulation to define your sanctioned configuration. Sacred Arsenal of the Omnissiah Skitarii have access to an all encompassing host of legendary weapons which are fiercely guarded by the armourers of the Adeptus Mechanicus. The advanced wargear of the Skitarii includes legendary Arc weapons, dazzling Phosphor Blasters, slicing Transonic Blades and high-powered Galvanic Rifles. Such power is unfathomable, and often lethal, to the unaugmented.