As the war rages on in South-East Asia, an Indonesian faction of scientists have secretly been working on a human virus, tested on monkeys for use in warfare. It didn't go according to plan and the monkeys managed to outsmart their captors, escaped the facility, and wreaked havoc in the nearby valley. The incident got picked up by military intelligence from both factions who is now sending in forces to seize the research. Enter the dense jungle to battle for supremacy in a valley with a medical research facility, an ancient temple, and a lush waterfall. The valley is infantry focused with limited access making the use of agile vehicles, such as RHIB’s on the river and quad bikes for fast transportation, critical for success. Throughout the development of the map Operation Outbreak, Battlefield 4 players have helped shape its final form by providing feedback, suggestions, and voted in critical developmental polls. Are you ready to draw first blood in the jungle?