Stranded naked, dehydrated & starving in a vast desert, even the most seasoned ARK survivors must quickly find water, hunt for food, harvest, craft items, and build shelter to have any chance for survival. Use skills honed on ARK's faraway Island to kill, tame, breed, and ride the mysterious new creatures that have evolved to survive the Desert's ultra harsh conditions, including... DRAGONS! Travel back and forth between the Island and the Desert to team up with hundreds of players across both worlds or play locally! EXPLORE A NEW WORLD Scorched Earth takes ARK players to an entirely new map, composed of six unique, desert themed biomes – dunes, high desert, mountains, canyons, badlands and oasis – each with their own aesthetic and ecosystem. Littered with ruins, caves, and geysers, survivors will find a whole new frontier to explore and master. TAME NEW CREATURES The new biomes in Scorched Earth are filled with dangerous new creatures to match them, and the intrepid survivor will find that many of them can be tamed. Lead a caravan of the camel-like Morellatops or rain fire down upon your enemies from the back of a Wyvern. Just mind your step, or you might attract a Death Worm! CRAFT OVER 50 NEW ITEMS Using what resources they can scrounge together, survivors can craft new outfits and structures to protect them from the heat, and new tools to help them survive in this desolate environment. Players can use whips, boomerangs, and flamethrowers to defend themselves, or wells, wind turbines, and oil refineries to provide their bases with resources. When used creatively, these items can open up whole new strategies for survival, self defense or tribal warfare. CONQUER NEW CHALLENGES Like the island before it, the desert of Scorched Earth is home to several mysterious obelisks of unknown origin. Unleashing their power will bring survivors face-to-face with the ARK’s deadliest boss creature to date – the ferocious Manticore! Does it protect a powerful weapon, a precious relic or the mysteries of the ARK itself? Only survivors who posses the courage to confront this fearsome beast will learn the truth. TRAVEL BETWEEN ARKS Survivors can take their character, favorite creatures and items between the Island and the new Desert ARKs, making their Island-dwelling friends jealous with all of the amazing new items, structures, creatures and secrets they find in the Desert.