Age of Mythology: Retold – Heavenly Spear
A New Pantheon Rises. A Legend Awakens. Command the gods, heroes, and yokai of Japan in Heavenly Spear, an all-new expansion for Age of Mythology: Retold. Play a sweeping campaign, wield the powers of mighty Japanese gods, and command samurai and mythical yokai to achieve victory. A Journey from Farmer to Hero Heavenly Spear follows Yasuko, a peaceful farmer’s daughter whose destiny changes when she discovers a magical spear hidden in the countryside. As war looms and chaos spreads across the land, Yasuko is thrust into a world of gods, monsters, and mortal ambition. With the guidance of Akari, guardian of the spear, Yasuko must uncover the relic’s secrets and prevent it from falling into the hands of Kagemasa, a ruthless warlord who seeks to imprison the sun goddess Amaterasu and claim godhood for himself. Yasuko’s journey spans 12 hand-crafted campaign missions, each rich with cinematic storytelling, unforgettable characters, and escalating stakes. Along the way, she’ll face mythical beasts, forge divine alliances, and ultimately battle Kagemasa in his monstrous final form to restore balance to the world. A Pantheon Like No Other Unleash the might of 12 new gods—each offering unique playstyles, god powers, and strategic possibilities. Awaken Raijin’s thunderous drums, send whole armies flying across the map with Fujin’s Smiting Gust, or even summon Watatsumi’s swirling dragon typhoon to devastate your enemies. Each Japanese god offers unique ways to dominate the battlefield. Spirits, Swords, and Shadows Myth units blend iconic Japanese folklore with inventive gameplay mechanics: - Kitsune: fox spirits who serve as scouts and strengthen nearby units, making them perfect for intelligence-gathering and supporting raids. - Shinigami: a terrifying spirit whose shout scares away enemies and who respawns into a more powerful form when defeated. - Tengu: winged master swordsmen who leap into battle. Samurai: skilled human soldiers who become more powerful with every victory. - Shinobi: expert assassins and saboteurs adept at hasty escapes. New Maps, New Strategies Battle across six new multiplayer and skirmish maps, inspired by the sacred mountains, misty forests, and mythic landscapes of Japanese legend. These maps are more than battlegrounds—they’re living mythologies waiting to be conquered. Whether facing friends online or perfecting your build orders in solo skirmish, these new environments offer fresh tactical challenges and strategic depth.