Talisman: Digital Edition - The Woodland Expansion
“Surrounding the land of Talisman are four great kingdoms known as Regions. Each Region offers great opportunities, as well as terrible dangers, for adventurers brave enough to enter it. This expansion allows players to enter one of these extraordinary areas - the Woodland Region, the domain of the immortal fae.” Discover the Woodland Region, one of the four Kingdoms surrounding the land of Talisman. This expansion adds a new board piece to the main Talisman board, ready to be explored. Make your way through the woods until you reach your meeting with Destiny! As you enter The Woodland you must take a Path card. Paths determine how your character will experience the Woodland Region and what happens at the Meeting with Destiny space. When you reach your Meeting with Destiny, you must resolve the Destiny affect on your Path Card. After you do, you must emerge from the Woodland and move to the Forest space. Light and Dark Fate “The fae have emerged from their mysterious, forested homeland and altered the course of fate forever.” The Woodland Expansion introduces new rules for fate which replace the classic rules found in the Talisman base game. You will now be able to use Light and Dark Fate. At the start of the game you’re able to split your fate into Light and Dark as you please, and so on as you gain fate throughout the game. Dark Fate allows you to sabotage other players by re-rolling their die. If you’re in a battle with another player and they roll an attack score which will defeat you, you can use a Dark Fate token to make them re-roll their die. Light Fate works the same as Fate has previously in Talisman. Characters within the Woodland Expansion have special abilities which require specific tokens. If a character is killed any tokens they have left on the board are removed.