Talisman: Digital Edition - The Nether Realm Expansion
“The Nether Realm, where the most terrible beasts of fairy tales and nightmares live, once threatened to swallow up the world of men. Legends say that thousands of years ago, a mighty wizard sealed the Nether Realm in a great golden box. But now, the box has been opened. The denizens of the Nether Realm are free to cross into this world and plunge those brave few who seek the Crown of Command into a living nightmare!” The Nether Realm holds some of the hardest enemies you’ll yet face on your adventures through Talisman. Even if you’re a seasoned adventurer, you should enter the Nether Realm with caution. Containing some of the most nefarious and difficult encounters in the world of Talisman, the Nether Deck is used when playing an Alternative Ending only found in this expansion. Players will need to ensure they’re ready to handle such extreme challenges when drawing a Nether Card. Special abilities and effects that apply to Adventure Cards also apply to Nether Cards, but only after they have been drawn and placed onto the board. “Can you survive the Nether Realm?”