Project CARS - Free Car 10
2016 Mercedes-AMG GT3 The Mercedes-AMG GT3 is aiming to fill the footsteps of Mercedes-Benz ultra-successful AMG SLS GT3 car that clinched victories in all major sports car racing series and endurance racing events based on the FIA's GT3 rule book. Like its predecessor, the new AMG GT3 is powered by a normally-aspirated 6.3 liter V8 engine, delivering an excess of 500hp of power. Extensive usage of carbon materials allowed Mercedes to keep their newest GT3 challenger well under the FIA GT3 rulebook’s minimum weight of 1300 kilograms. The lightweight approach does not mean any corners have been cut in terms of technology though as the ultra-wide AMG GT3 boasts everything that is needed to be competitive in international GT3 racing, including a six-speed sequential gearbox, carbon front and rear diffusors and an adjustable rear wing.