Elite Dangerous: Horizons Season Pass
Elite Dangerous: Horizons is becoming FREE for all players on 27 October 2020 via an update to Elite Dangerous. The separate Horizons expansion will be removed from sale on 26 October 2020. Players who own Elite Dangerous: Horizons before 27th October 2020 will receive an exclusive Azure paint job for all ships in game. Elite Dangerous is required in order to use the Elite Dangerous: Horizons Season Pass. Elite Dangerous: Horizons is a new season of major gameplay expansions for Elite Dangerous, beginning with Planetary Landings across the Elite Dangerous galaxy. The first expansion, Planetary Landings introduces players to planet surfaces and the first all-new Surface Recon Vehicle (SRV) the ‘Scarab’. Scanning airless planets and moons brings new gameplay as players detect signals, crashed ships, mineral deposits, outposts and fortresses. Alone or with friends players will explore, mine and engage hostile forces as they attempt to infiltrate strongholds guarding valuable rewards. Players will explore new worlds, coasting over mountaintops, diving into canyons, landing on the surface and rolling out onto the surface in your SRV, all without loading times or breaks in gameplay. Elite Dangerous: Horizons will continue to introduce new features and gameplay as the season continues into 2016, enriching the Elite Dangerous experience with new activities and new ways to play.