The Eternal Cylinder Demo
In The Eternal Cylinder, players control a herd of adorable creatures called Trebhums and must explore a strange alien world filled with exotic lifeforms and surreal environments. All whilst the constant threat of the Cylinder, a gargantuan rolling structure of ancient origin which crushes everything in its path, looms. In this unique alien ecosystem, real-time world destruction, animal AI, organic exploration, and puzzle design all combine to deliver an unforgettable adventure. Your Trebhums begin at the bottom of the food chain, but can mutate and evolve new physical attributes and abilities by eating a variety of flora and fauna. Discover and evolve dozens of mutations, including new traversal skills, like flying and swimming to reach new areas, and new senses to help overcome puzzles and dangers. Your many Trebhums can all have different mutations, empowering you to create a unique herd. Each mutation will also change the physical look of a Trebhum, and combining these will generate surprising new creature designs which players will be able to organically discover as they explore this diverse alien world.