Our wardens have just received some heavy looking boxes containing exciting new hunting equipment. With this new pack, you will be able to create the perfect ambush using the Deployable Treestand and Deployable Tripod Stands. Through their more stealth-like approach to hunting, your impact on the environment will be reduced, ensuring that your hunting pressure is lowered. So pack your bags hunter, the wild beckons! Deployable Treestand: The staple of a patient hunter, the Deployable Treestand allows you to bide your time until the perfect opportunity to catch the animal unaware. Check your environment for a fitting tree for your ambush, place your stand at an appropriate height and climb up to your new perch. You can also easily adjust and replace it if you are unhappy with your initial placement. Once you’ve ready, sit back, relax and watch as you’re giving the opportunity to take that perfect shot. Additionally, it reduces your impact on your surroundings, reducing the hunting pressure significantly. Variations: The Deployable Treestand comes in three colour variations - Conifer, Timber and Arctic. Deployable Tripod Stands: With a 360° rotation capability, the Deployable Tripod Stand allows you a better vantage point even when there are no trees around. The Tripod Stand is an excellent way to gain an overview of your surroundings and allows you to spot animals from a much greater distance. On top of that, they will keep you concealed, are lightweight and easy to deploy and lowers your hunting pressure on your environment. Variations: Much like the Treestand, the Deployable Tripod Stands come in three variations - Conifer, Timber and Arctic.