Project CARS - Free Car 6
1970 Lotus Type 49C Cosworth The Lotus Type 49C was the last evolution of the Team Lotus ultra-successful Lotus 49 car that took Formula One by storm in 1967. Once again powered by the proven Cosworth DFV V8 engine and equipped with front & rear wings, the 49C bridged the gap between the original wingless design of the Type 49 and the new aerodynamic design approach that would kick off with the Lotus 72.