Pandemic - Roles & Events
With humanity on the brink of extinction, you’ll have to recruit an elite team of specialists to eradicate the diseases spreading across the globe. Pick from 6 brand new roles to assemble the best team. Increase your actions with the Generalist, keep a disease crisis under control with the Containment Specialist, or gather extra knowledge with the Archivist. The Field Operative and Troubleshooter will help you stay one step ahead, while the Epidemiologist’s special skill will help with your research for the cures. In addition to the 6 new roles, there are also 8 new event cards for even more variety. If finding cures is becoming routine on the Heroic difficulty, tackle a new challenge at the Legendary level!