Experience the thrill of racing around tight bends, tackling steep gradients, and providing an intense passenger service in the heart of Switzerland. State-of-the-art traction and systems await with Rivet Games’ S-Bahn Zentralschweiz: Luzern - Sursee! The Central Switzerland S-Bahn project was introduced in 2004 to bring together the various regional lines around Luzern and Zug into a single commuter network. The S1 line traverses the rails of the former Oltern-Luzern railway, which dates back to 1856. Today the line is important as ever, serving as a commuter corridor linking together the towns within the canton of Luzern. Climb aboard the modern SBB RABe 523, which is used extensively throughout the route. Make good use of its rapid acceleration, comfortable riding and the state-of-the-art ETCS in-cab signalling system on both a variety of services between Luzern and Sursee.