Galactic Civilizations III - Worlds in Crisis
Every world has a story, and it’s up to you to decide how it ends. In Worlds in Crisis, you will encounter a host of new world events with ideological choices that you will have to resolve. Several new planet types and over a dozen new planet features also await you, breathing new life into the game for old-time Galactic Civilizations players while offering exciting options for people picking up the game for the first time. New Planetary Crises Ruling a galaxy is tough work, full of perilous and precarious decisions that must be made on a regular basis. As you explore and expand, you may encounter worlds struggling with crises from planetary mutations, to raging pandemics, to murderers on the loose, and much more. New Planet Types Explore worlds sterilized by mad scientists, landscapes littered with ancient battlefields, and tranquil planets overflowing with milk, honey - and whatever that blue stuff is that the Altarians drink. New Planet Features New islands, continents, and landmasses leave you with more options as you explore and colonize planets. You’ll enjoy beautiful shorelines, vibrant color, and careful detail on each planet that you visit. There are also several new worlds to explore which offer new and exciting bonuses for those brave enough to colonize them.