Wobbledogs Console Edition
Wobbledogs är en husdjurssimulator i 3D där du föder upp din egen flock av snabbt muterande hundar som utseendemässigt är simulerade ända ner till tårna! Det är en avslappnad och lugn kreativ upplevelse för spelare i alla åldrar som vill ta hand om sina egna virtuella husdjur i en överraskande, unik och stressfri miljö. Från början är hundarna relativt normala, men allt eftersom spelet fortsätter börjar de mutera och bete sig på överraskande sätt när deras evolutionslinjer utvecklas. Hundarnas kroppar är väldigt skiftande och kontrolleras av ett simulerat gensystem. När de åldras hamnar de ibland i ett pupptillstånd och muteras fysiskt. Maten de äter fyller tarmarna med varierande flora. Denna flora påverkar hundarnas mutationer och gör det möjligt att skapa och forma dem till din egen bild av hur en (o)fullkomlig hund ska se ut! Hundar behöver ett hem och det är upp till dig att skapa en bra miljö där de kan växa och frodas. Under spelets gång får du tillgång till fler och fler föremål och dekorationer. Koppla samman olika rum och dekorera dem som du vill. Ge dina hundar en lugn plats att sova, bygg en labyrint eller varför inte anlägga en trädgård. Eftersom det inte finns några särskilda mål att nå så kan du prioritera det du gillar mest! Utseendet på hundarna i spelet är simulerat, vilket ger dem ett extra lager av unika egenskaper i allt de gör. Två hundar med olika kroppsstruktur kommer att uppleva världen på olika sätt. De har också unika personlighetsdrag som påverkar både deras beteende och hur de interagerar med andra hundar och föremål. Wobbledogs är tänkt att vara underhållande genom att passivt observera, men det är också belönande att interagera med hundarna. Du kan klappa dem för att minska stressnivån, putta runt en hundvalp för att se den snubbla runt i hagen eller hjälpa din hundkompis komma loss när den har trasslat in sig i ett extra trångt utrymme. Hundarna gör sitt bästa, men ibland behöver de lite extra hjälp!