Truxton Extreme
IT'S ON LIKE TRUXTON! Truxton Extreme ger både mästare och nybörjare heta skjutupplevelser. Slå ut horder av utomjordiska inkräktare med din Power Shot, Truxton Beam, Thunder Laser och Homing Shot, och kom ihåg att andas när du möter gigantiska bossar i den ultimata kampen för mänsklighetens överlevnad! RETRO FURY, MODERN FIREPOWER Spelets innehåll, ljud och grafik har alla utvecklats sedan 80-talet. Truxton Extreme är nu helt återgivet i 3D samtidigt som seriens ikoniska design har bevarats. Stirrande insektsliknande ansikten, slingrande metalltentakler, långa mekaniska ormar, glödande ögonliknande lampor och spikar... I Truxton Extreme möter du dina värsta mardrömmar - och blåser dem i bitar! A SOUNDTRACK TO SAVE THE WORLD Truxton har alltid varit känt för sitt soundtrack, och Truxton Extreme är inget undantag. Originalmästaren Masahiro Yuge återvänder med ett nytt explosivt soundtrack, fyllt med spänning och atmosfär. Upplev ikoniska Truxton-spår som återskapats från originalspelen tillsammans med helt ny musik. Det är det bästa av två världar! THE PIANO PROGRAMMER WITH LASER DREAMS Truxton skapades av Masahiro Yuge under hans tid på Toaplan, med målet att skapa en scrollande shooter där muskelminnet var nyckeln. Men Yuge var inte bara programmerare, han var också klassiskt skolad pianist och hade en unik och kritikerrosad inställning till speldesign.