Rogue Flight
”Med fantastisk konst/presentation, spännande, hisnande, kulfylld gameplay, en gripande berättelse, och en av de bästa spelsoundtracken jag har hört på ett bra tag, är det omöjligt att inte rekommendera Rogue Flight. Varje aspekt är helt klart tillverkad med kärlek både för spelet själv och andra ikoniska serier, och jag kan inte föreställa mig att någon skulle testa det här spelet och ärligt säga att de inte gillar det.” 10/10 Try Hard Guides NYTT LÄGE! Vi introducerar det kommande Karavanläget—en snabb, action-packad utmaning som drar inspiration från den ikoniska shoot ’em up-genren! I detta spännande läget deltar spelare i non-stop-strid i två intensiva minuter, där de slåss mot vågor av fiender medan de försöker få så höga poäng som möjligt. Karavanläget levererar den perfekta blandning av adrenalin, strategi och återspelbarhet. Gör dig redo att testa dina färdigheter och håva in höga poäng i detta spännande nya läge. Rogue Flight är ett arkadrymdstridsspel som får dig att tappa andan, inspirerat av den ikoniska stilen på välrenommerad anime från 80- och 90-talet. Ge dig in i sann stilren arkadaction med massor av uppgraderingar för rymdskepp, spellägen och ett flertal narrativa vägar. För tre år sen brann världen. Det var ARGUS, det interstellära vaktsystemet som givits kontroll över Solar Defense Force. I en hemlig anläggning djupt under Jordens yta förbereder mänsklighetens sista spillror en djärv motattack. Ta kontrollen över ett avancerat lätt rymdstridsskepp och möt horder av fiender i en sista ansträngning för att förstöra ARGUS och återge Sol-systemet sin fred. >> Med en retrokonststil som påminner om 80- och 90-talets analoga video, inspirerad av animes gyllene tidsålder. >> Stilren arkadaction i hög fart, i nio unika faser som sträcker sig över Sol-systemet. >> Använd otrolig luftakrobatiska manövrar tillsammans med ett svindlande utbud vapentyper. >> Upplev ett förgrenande narrativ med flera slut. >> Välj mellan standardarkadläge och ett upplåsbart roguelite-spelläge som erbjuder större risker och ännu större belöningar. >> Anpassa ditt fordon med över 100 upplåsbara färgsättningar samt 24 märken med olika färg- och stilkombinationer. >> Anpassa din konfiguration med över 40 upplåsbara luftdesigner och 40 upplåsbara vapen från olika klasser med uppgraderbara attribut. >> Med originalsoundtrack från den kända spelljuddesignduon Fat Bard, ytterligare musik av Rinn och ett originaltema med fantastisk sång av J-Pop-artisten Itoki Hana. >> Upplåsbara extrainnehåll, bedrifter och mer. >> Flera svårighetsnivåer som passar alla spelare.