Redout 2
Det snabbaste racerspelet i universum. Redout 2 är en hyllning till de klassiska arkadracerspelen och en uppföljare till det kritikerrosade Redout, där en av galaxens populäraste sporter är racerlopp genom ödemarkerna i en dystopisk framtid där Jorden är delvis övergiven. Uppnå osannolika hastigheter i hisnande futuristiska lopp genom vidsträckta landskap i ett utvidgat solospelarläge och tävlingsläge för flera spelare. Djupkontrollsystem, robusta anpassningsbara svävarfarkoster och ett fantastiskt soundtrack gör Redout 2 till det främsta bland gravitationstrotsande racerspel. Fart och kontroll – Redout 2 följer i samma tradition som gravitationstrotsande racerspelsklassiker som Wipeout och F-Zero, där blixtrande hastigheter och intuitiva körsystem gör spelet lätt att lära sig och kul redan från start, men samtidigt belönande för alla som vill slipa på sin spelarskicklighet och bemästra spelets superhöga högstanivå. Dyk, flyg i loopar och svischa dig fram genom de galnaste krökarna och hoppen någonsin i racerspelens historia. Utvidgat karriärsläge – Kör som vinden i hundratals lopp på 36 unika banor, som alla kan köras åt båda hållen! Gasa förbi dina motståndare och var först över mållinjen i allt från arenalopp till tidsattacklopp och till siste man-lopp och dominera i intensiva bosstävlingar. Tävlingslopp i flerspelarläge – Tävla mot andra spelare i intensiva onlinelopp. Kasta dig in i nya utmaningar i anpassat innehåll som läggs till med jämna mellanrum och säsonger som omfattar unika designbelöningar. Omfattande anpassningsmöjligheter – Välj mellan 12 olika chassin och skräddarsy din svävare från grunden med ett fantastiskt sortiment av framdrivningssystem, stabilisatorer, roder, laddluftkylare, vingklaffar, magneter, vingar, spoilrar, raketmotorer, lacker m.m! Skapa och dela dina bästa höghastighetshöjdpunkter i fotoläget.