Formula Legends
Formula Legends tar dig med på en resa genom sportens mest ikoniska epoker. Från de dånande maskinerna på 60-talet till dagens toppmoderna teknik – upplev utvecklingen av öppenhjulsracing i en vackert stiliserad värld. 🏎️ Kör genom tiden Kliv in i cockpiten på 16 legendariska bilar, var och en inspirerad av ikoniska designer från 60-talet till modern tid. Varje modell fångar känslan av sin era. 🏁 Ikoniska banor, nyskapade Tävla på 14 utvecklande banor inspirerade av historiska platser. Från solbelysta yachtklubbar till stora höjdskillnader – dessa banor blandar nostalgi med djärva, fräscha inslag. 🌧️ Bemästra elementen Regnvåt asfalt. Strategiska depåstopp. Föränderliga epoker. Du behöver mer än bara hastighet – finslipa ditt racingkunnande, från batterihantering till slipstreaming, och jaga den perfekta varvtiden. 🏆 Legender bakom ratten Varje era har sina hjältar. Tävla med fiktiva förare inspirerade av verkliga legender – var och en med unika hjälmar och specialkunskaper: däckviskare, mästare i vått väder och strategiska depåstoppare. 📖 En resa genom racinghistorien I berättelseläget återupplev definierande ögonblick i Formel-racing. Erövra erabaserade mästerskap, bemästra klassiska maskiner och skriv in ditt namn i motorsportens historia. 🎮 Tävla Skapa egna lopp och mästerskap, och klättra på de globala Time Attack-topplistorna.