Call of Cthulhu
Call of Cthulhu, det officiella dataspelet inspirerat av Chaosiums klassiska papper och penna-rollspel, tar dig djupt in i en värld av kusligt vansinne och gamla gudar från Lovecrafts klassiska universum. 1924. Privatdetektiven Pierce utreder ett tragiskt dödsfall inom familjen Hawkins på den isolerade ön Darkwater Island. Det dröjer inte länge förrän Pierce är indragen i en skrämmande värld full av konspirationer, sekter och kosmiska fasor. Inget är vad det ser ut att vara. Ett sunt sinnestillstånd kan lätt påverkas av viskningarna i mörkret. Underliga varelser, övernaturliga vetenskaper och ondskefulla sekter dominerar Cthulhu Mythos. Deras ondskefulla plan är att förgöra allt. Dina sinnen kommer att påverkas tills du ifrågasätter verkligheten som omger dig. Lita inte på någon. I skuggorna döljer sig skumma figurer ... och under tiden förbereder sig Great Dreamer inför sitt uppvaknande.