Den som kontrollerar det förflutna kontrollerar framtiden; den som kontrollerar det förflutna kontrollerar framtiden; Karma: The Dark World är en psykologisk thriller i förstapersonsperspektiv som utspelar sig i en dystopisk värld där Leviathan Corporation är allestädes närvarande. Året är 1984, platsen är Östtyskland och saker och ting är inte riktigt vad de verkar vara. Du är Daniel, en roam-agent för Leviathans Thought Bureau, och du har kallats in för att undersöka händelser som har inträffat i ett specifikt ögonblick i tiden. Ett ögonblick som öppnar sinnet för en värld av spionage och svek, fylld av djupa och mörka hemligheter. Vad är tid? Ett mått på flyktiga händelser som vi uppfattar när de passerar, där hemska och glädjefulla upplevelser bleknar bort i minnet, fördunklade av en önskan att lämna vår sorg i det förflutna medan vi kämpar för att hålla fast vid våra bästa stunder när de driver mot nostalgi. Ibland finns det ingen tid för tid. Men vad händer när det finns ett sätt att se in i dessa minnen? Att gå tillbaka och leva i den tid som är gömd i hörnen av våra tankar, att föra tillbaka dessa flyktiga ögonblick till nuet? Och vad händer när ett företag skapar en maskin som gör det möjligt för dem att göra det mot invånarna i en stad som de håller hårt i sitt grepp? Endast tiden kan utvisa det... Är du redo att konfrontera dina demoner och avslöja sanningen som lurar i hjärnans skuggor?