SLEEP AWAKE
SLEEP AWAKE är en stämningsfull psykedelisk skräckhistoria i förstapersonsperspektiv som utforskar världen mellan sömnen och döden. Invånarna i den sista kända staden på jorden har drabbats av evig sömnlöshet och experimenterar panikartat för att undvika ”The HUSH” – de sovandes oförklarliga försvinnande. I rollen som Katja måste du överleva anhängare till olika galna dödssekter och desperat försöka hålla dig vaken. Lös den här mystiska världens gåtor och undvik dödssekternas grepp i ett försök att krossa det förflutnas fasor. SLEEP AWAKE är ett spel från Cory Davis (Spec Ops: The Line) och Robin Finck (Nine Inch Nails) som kombinerar filmsekvenser med psykedelisk grafik som suddar ut gränsen mellan verklighet och fantasi. Utvalt innehåll: En psykedelisk resa för sinnena: Stämningsfullt och livligt. En vacker visualisering av en fruktansvärd verklighet mellan den förfallande fysiska världen och en symbolisk värld bortom vår. Kämpa mellan intet och den vakna världen: Katja gör upp med sorgen av att ha förlorat sin familj till ”The Swell” i den katastrofhärjade staden The Crush, där det enda ödet värre än döden… är sömnen. Unik och mycket obehaglig spelmekanik: Utforska och lös pussel i en förvriden verklighet. Överlev skräckinjagande möten med fiender i smyg-, överlevnads- och jaktsekvenser som bjuder på en utmaning. Gripande ljudupplevelse: Hypnotisk ondska från Nine Inch Nails Robin Finck.