Fear the Spotlight
Fear the Spotlight är ett stämningsfullt skräckäventyr i tredjeperson, med ett obehagligt mysterium i centrum. Smyg in i skolan efter stängning med Vivian och Amy, överlev en seans som går fruktansvärt fel, lös taktila pussel och undvik strålkastarljuset till varje pris… Sunnyside High har en mörk historia. När Vivian smiter in där för en seans med tonårsrebellen Amy blir hon plötsligt lämnad ensam med ett monster i skolkorridorerna. Nu måste hon undvika odjurets blick, hitta sin vän och avslöja ett hemskt mysterium bakom en tragedi som skedde för flera decennier sedan. Fear the Spotlight är ett hårresande kärleksbrev till klassisk 90-talsskräck, med stort berättelsefokus, pussellösning och den där rysliga stämningen man vill ha i ett sånt här spel. Det är en perfekt inkörsport till berättelsedriven skräck för dig som inte har spelat genren tidigare. FLY FRÅN MARDRÖMMEN En seans har gått fruktansvärt fel. Amy är försvunnen och skolan har förvandlats till en mardrömsversion av vad den en gång var. Spela som Vivian och gräv i ett mörkt förflutet medan du försöker rädda både dig själv och din vän. HÄRLIG SKRÄCKSTÄMNING * Smyg genom skolkorridorernas läskiga mörker med Vivian i riktiga nagelbitarögonblick * Lös taktila pussel som hyllar klassiska genrefavoriter och samtidigt gör nya saker med spelmekaniken så att det känns modernt * Utforska ett kusligt och förfallet Sunnyside High med ficklampa, skruvmejsel och skiftnyckel för att avslöja flera sammankopplade mysterier 90-TALSDOFTANDE RYSARE Utforska den mörka sidan av Sunnyside High som Vivian i den här hyllningen till 90-talets tonårsskräck. Den retroinfluerade grafiska stilen, den täta ljuddesignen och de nostalgiska miljöerna passar såväl genreveteraner som fullständiga nybörjare. EN STÖRRE BERÄTTELSE Dyk ännu djupare in i Fear the Spotlights mardrömsvärld med en omfattande förlängning av berättelsen Fear the Spotlight är det första spelet som ges ut av Blumhouse Games, en underavdelning till Blumhouse Productions som främjar unika och kreativa spel inom skräckgenren.