Vampire: The Masquerade - Swansong
Vampire: The Masquerade – Swansong är baserat på det klassiska rollspelet, och är utvecklat av specialister inom genren. Det är ett berättelsestyrt RPG där varje val du gör påverkar ödet för de tre huvudkaraktärerna och Bostons Camarilla. VÄLKOMMEN TILL MÖRKRETS VÄRLD Tänk om vampyrer fanns på riktigt? Tänk om de blödtörstiga rovdjuren gömde sig bland oss i komplexa societeter och hade ruvat på konspirationer under tusentals år? Och tänk om du blev en av dem? I Vampire: The Masquerade spelar du som dessa förföriska monster i en sofistikerad värld där gränsen mellan verklighet och det övernaturliga har suddats ut. EN SPÄNNANDE THRILLER Hazel Iversen, Svanen, är den nya Prinsen av Bostons Camarilla. Med en järnhand i en sammetshandske, är hennes mål att visa makt och respekt för Masquerade, vampyrernas lag som säkerställer att människorna aldrig får veta att dessa mörkrets varelser existerar. Men ingenting går som planerat. Med rykten om planer, mord och kraftstrider, måste du arbeta i skuggorna för att skydda din sekt i en pulserande undersökning som skapar kaos i Boston. SPELA SOM 3 UNIKA VAMPYRER Spela som 3 olika vampyrer som är över hundra år gamla. Gå framåt i spelet genom deras sammanvävda öden, hantera deras olika perspektiv och använd deras egenskaper för att försöka separera sanningen från lögnerna. Varje karaktär har sina egna vampyriska förmågor och discipliner som du kan uppgradera individuellt för att passa din spelstil. Väljer du att hota, förföra eller smyga? Det är upp till dig, så länge du kan stilla din hunger efter blod. ALLT HAR KONSEKVENSER Tack vare unikt spel, fokuserar Swansong på konsekvenserna av dina handlingar, både under undersökningar och i ditt samspel med andra karaktärer. Analysera varje situation noggrant, då dina beslut kan få stora konsekvenser för dina hjältars liv och ödet för Bostons Camarilla.