Uppgradera din erfarenhet med Deluxe Edition som inkluderar: - The Sinking City Remastered-spelet - Necronomicons beundrare: Tre uppdrag där Charles Reed ger sig ut på jakt efter mystiska trolldomsböcker som har outsägliga krafter. - Nådsvannsinnet: Tre uppdrag som utforskar Lovecrafts ikoniska berättelser och lyfter fram mysterierna med Oakmont och dess förvirrade medborgare. - Utredarens verktygslåda - Positivhalarapan från Chicago - Efrarenhetsökning Spelbeskrivning: The Sinking City är ett äventyrs- och undersökningsspel i en öppen värld inspirerad av skräckmästaren H.P. Lovecrafts universum. Övernaturliga krafter har den halvsjunkna staden Oakmont i sitt grepp. Du spelar en privatdetektiv som måste avslöja sanningen om vad som har besatt staden... och dess invånares sinnen. Spelpelare: - En tryckande atmosfär och berättelse inspirerad av H.P. Lovecrafts universum. - En stor öppen värld som kan utforskas till fots, med båt, i en dykardräkt... - Högt återspelningsvärde tack vare ett öppet undersökningssystem där varje fall kan lösas på ett antal olika sätt, med olika möjliga slut beroende på dina handlingar. - En vapenarsenal från 1920-talet som du kan använda för att ta dig an de mardrömslika varelserna. - Hantera din mentala hälsa för att nysta upp sanningen bakom galenskapen.